Svenska Synonymer
Välj en ordbok


Svenska Synonymer
Välj en ordbok


Hur används ordet lättlästhet?

  1. Tabloidformatets lättlästhet och folks ändrade läsvanor framfördes som argument för omformateringen av morgonpressen.

    En vanlig åsikt har också varit att förhållandet när det gäller lättlästhet på skärm skulle vara det omvända mot vad man traditionellt hävdat gäller på papper: alltså att linjärer verkligen skulle vara mer lättlästa på skärm, än seriftypsnitt.

Not: Ordklasser och siffror hänvisar till synonymordboken överst. Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter, romaner, wikipedia och SVT.

Vill du föreslå ett nytt ord eller rapportera ett fel?

Rösta på användares bidrag

Är rop en bra synonym till ordet auktionsbud?

Här kan du rösta på bidrag från andra användare. Dina röster hjälper oss att avgöra vilka bidrag som ska läggas till i ordboken.

Du kan ge bidraget en positiv, negativ eller blank röst. Du kan rösta på så många bidrag du vill. När du har röstat på ett bidrag kommer du automatiskt att få ett nytt bidrag att rösta på. Om det inte finns några fler bidrag att rösta på försvinner den här rutan.

Tack för att du hjälper oss att göra vår levande ordbok bättre!

Nya spel på Synonymer.se!

Vi har uppdaterat vår spelsida med nya roliga spel! Ta en paus och aktivera hjärnan med korsord och sudoku eller testa något av våra nya spel. Populära Ordfull har nu bytt namn till Ordröj.

Spela

Mina sökningar

    Dagens namnsdag

    Kristina

    Latinskt namn som betyder den kristna.

    Kerstin

    Svensk variant av det latinska namnet Kristina: den kristna.

    Besläktade namn: Christa, Christiane, Kersti, Kickan, Kicki, Kirsten, Kirsti, Kristin, Ninna, Stina, Tina, Titti

    Mer innehåll nedan
    Fortsätt scrolla

    Hur böjs lättlästhet?

    substantiv
    singular
    obestämd formbestämd form
    nominativen lättlästhetlättlästheten
    genitiven lättlästhetslättlästhetens